חשיבות ביקור חולים בבית חולים

ביקור חולים בבית חולים

ביקור חולים היא מצווה הכלולה בגמילות חסדים ועוסקת בביקור אצל חולה, חיזוקו הנפשי ובבדיקה האם יש לו צורך בסיוע.

המקורות למצווה זו בתנ"ך הם התגלותו של אלוהים לאברהם לאחר שמל את עצמו כשהיה בתקופת החלמה וביקורו של הנביא ישעיהו אצל המלך חזקיהו כאשר חלה (מלכים ב', פרק כ"א).

כחלק מהשרות הניתן לדיירי הבתים שלנו, אנו דואגים לבקר אותם בבית החולים, אם וכאשר הם מאושפזים. הביקורים הללו נותנים להם המון כוח. מצב רוח טוב מועיל להחלמה וכשחולה זוכה לביקור אז נדמה שגם המחלה נחלשת.

ההסבר המדעי לשיפור במצב החולה לאחר ביקור התגלה על ידי קבוצת חוקרים בתחום המוח. קבוצת תאים, המכונים "נוירוני מראה", מופעלים בשעה שאנו חובים רגשות. אותם נוירונים "נכנסים לפעולה" גם בשעה שמישהו אחר בסביבתנו חובה רגשות, כך שלמעשה המוח מעתיק את הרגש "ונדבקים" ברגש החיובי.

ובמספרים: כל ביקור מפחית את המחלה ב1.6% (אחד חלקי שישים) מעוצמתה לפני הביקור.

בשבוע שעבר ביקרתי את אחד הדיירים שלנו, המבודד במחלקת טיפול נמרץ בשל הידבקות בנגיף הקורונה. הוא כל כך התרגש שמישהו הגיע לבקרו והיה נראה שהוא התמלא באור ובשמחה. שוחחנו על איך עוברים עליו ימי האשפוז והוא אמר לי לקראת סוף הביקור כמה שהוא מתגעגע לבית האבות וכן שהמפגש נתן לו כוחות להמשיך ולא לאבד תקווה. קבענו להיפגש שוב בבית האבות לאחר שיחזור אליו בעוד מספר ימים.

ניצלתי את סיור בית החולים שלי בכדי לבקר שני חולים נוספים המתגוררים בבתים שלנו. גם הם שמחו לראות אותי, וסיפרו כמה שהם מתגעגעים לבתיהם והיו שמחים לחזור לשגרה. ביקורים שכאלו הם רק חלק משגרת היומיום שלי, אולם הם משמעותיים מאד עבור דיירי הבתים.

אני ממליץ לכם, משפחות יקרות, לבקר את יקיריכם. זה גורם להם להרגשה טובה ומשפר את סיכויי ההחלמה. אני מתכוון להמשיך לבקר ולעדכן… רשת בתי הורים בן יהודה זה בית ומשפחה!


מקורות:

ביקור חולים וויקיפדיה

Visiting the sick has benefits all around, rabbi says

The proof that visiting people in hospital really does them good

מצוות ביקור חולים – הגדרת "חולה"

13 עובדות מעניינות על מצוות ביקור חולים

היה מעניין? תשתפו:

הזינו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם